BÜYÜK ZAFERİN 100.YILI YOLCULUĞU-13

“Demir Atlı Süvariler”

05 Eylül 2022

Büyük Taarruzun önemli ve yurdumuzun bu özel ilçesinde huzur içinde konakladık. Belki de yiğidin harman olduğu bu topraklarda yatan 137000 şehidimizle yan yana uyumanın huzurudur, kim bilir. Sabah dinlenmiş ve şevkle güne başladık. Malzemelerimizi araca koyduktan sonra kahvaltı için Dumlupınar Belediyesi’nin gösterdiği lokantaya gittik. Henüz açılmadığını görünce biz de yanında bulunan ev yapımı börekçiye daldık. Aldığımız börekleri yerken lokantacı da geldi. Kahvaltımızı yaptıktan sonra tekrar konakladığımız yere döndük, bisikletlerimizi alıp belediyeye hareket ettik.
Bugün sabah çıkmadan önce Dumlupınar belediye başkanımız Şemsettin Akağaç’ı ziyaret edeceğiz. Kısa süre sonra belediye başkanımız geldi ve hep birlikte makamına geçtik. Keşan Belediye başkanımız Mustafa Helvacıoğlu ve Keşan halkımızın selamını ilettik. Akabinde Dumlupınar Kurtuluş savaşı müzesi ve Atatürk evini gezdik. Dumlupınar çok özel bir yer, bu ilçemizin nüfusu 138400 kişi olup, bu sayının 1400 kişisi yaşıyor , 137000 kişisi şehitlerimizdir. Bu sebeple özel bir belediye statüsü kazanmıştır.
Evimizden ayrılıyormuş hissiyatı ile 138400 kişiye şükran ve minnetle dualarımızı gönderip atladık demir atlarımıza. Bugün uzunca bir yolumuz var, akşam Ulubey’de konaklayacağız. Ulubey’e ulaştığımızda, kanyon kenarına kurulmuş belediyeye ait sosyal tesislere gittik. Burada bize bir bungalov tahsis edildi. Demir atlı kadın süvarilerimizi bungalova yerleştirdik, biz de çadır kurduk. Vakit kaybetmeden cam terasa doğru pedalları çevirmeye başladık. Ulubey kanyonu, ABD de yer alan dünyanın en uzun kanyonu olan Büyük Kanyondan sonra dünyanın ikinci uzun kanyonu. Buraya muhteşem bir cam seyir terası kurulmuş biz de hem terası hem de ters evi görmeye gittik. Terasa çıkarken başta biraz çekingen olsak da kısa sürede alıştık. Harika bir manzarası olan bu dünyanın eşsiz bölgesini de, gezip pedal çevirmemiz gereken yerlerin listesine dahil ettik. Akşam demir atlı kadınlarımızın elinden harika bir yemek yedikten sonra Uşak’ta ikamet eden ve bizleri takipte olan Keşanlı hemşerimiz Sedat Akalın oğlu ile ziyaretimize geldi. Sağ olsunlar bir güzel de baklavayı kapıp gelmişler, sohbeti daha da tatlandırdılar. Bir süre sohbet ettikten sonra hemşerilerimizi uğurladık. Biz de yayla havası gibi güzel bir havaya sahip Ulubey kanyonu kenarında kurulu kampımızda istirahate çekildik..