BÜYÜK ZAFERİN 100.YILI YOLCULUĞU-12

“Demir Atlı Süvariler”

04 Eylül 2022

Zafertepe Çalköyde Yüzbaşı Şekip Efendi ve kahramanların yattığı şehitliği ziyaret ettikten sonra yine yola koyulduk.
Gideceğimiz nokta, gördüğünde Mustafa Kemal Paşanın da duygularına hakim olamadığı Şehit Sancaktar Anıtı olacak.

Şehit Sancaktar

Şehit Sancaktar Mehmetçik anıtı

Başkomutan Gazi Mustafa Kemal Paşa, 31 Ağustos 1922 günü muharebe meydanını gezerken şehitler arasında düşman topçu mermisinin açtığı çukura gömülmüş bir sancaktar görür. Bu aziz şehit, toprağın üstünde katılaşmış kolu ile sancağı dimdik tutmaktadır. Manzara karşısında duygulanan Başkomutan, savaş sonrasında yapılacak Şehit Asker Anıtı için bunun sembol alınmasını emreder.
30 Ağustos 1924 günü anıtın temel atma töreninde yaptığı konuşmada, bu anıtın taşıdığı anlam ve önemle ilgili olarak; ‘‘Hiç şüphe etmemelidir ki, yeni Türk Devleti’nin, genç Türk Cumhuriyeti’nin temeli burada sağlamlaştırıldı, ebedi hayatı burada taçlandı. Bu sahada akan Türk kanları, bu semada uçuşan şehit ruhları, devlet ve cumhuriyetimizin ebedi muhafızlarıdır. Burada temelini attığımız ‘‘Şehit Asker Abidesi’’ işte o ruhları, o ruhlarla beraber gazi arkadaşlarını, fedakâr ve kahraman Türk Milleti’ni temsil edecektir. Bu Abide Türk vatanına göz dikenlere, Türk’ün 30 Ağustos günündeki ateşini, süngüsünü, cesaretini, kudret ve iradesindeki şiddeti hatırlatacaktır.’’ tarihi sözünü söylemiştir.

Aslıhanlar Köyü Şehitliği

Bu anlamlı anıtı da ziyaret ettikten sonra pedallarımız Başkomutan Meydan Muharebesinin kilit noktalarından birisi olan Aslıhanlılar şehitliğine dönmeye başladı. Aslıhanlılar Savaşı olarak da bilinen bu savaşta Refet bey komutasındaki kuvvetler takviye kuvvetleri beklemeden ve uygun taktik kullamadan savaşa girmiştir.
II. İnönü Savaşı’nın kazanılmasının ardından Türk düzenli ordusunun saldırı harekatına giriştiği fakat başarısız olduğu ve henüz taarruz gücüne ulaşmadığını gösteren savaştır. Aslıhanlılar köyüne yaklaştığımızda sırt hatlarında tek tek şehit mezarları gözümüze ilişti. Sonrasında köyün yüksek bir tepesinde yer alan şehitliği ziyaret edip dualarımızı da gönderdikten sonra Ağaçlı köyü şehitliğine doğru yola çıktık.

Ağaçlı köyü şehitliği

Köy içinde kaybolmaya yüz tutmuş şehitliğe giderken 95 yaşında kamburu çıkmış ama elinde dürbünle etrafı gözetleyen dedenin yanına oturduk. Kendisinden geçmişteki yaşanmışlıkları sorup anılarını dinledikten sonra şehitliği ziyaret edip tekrar yola koyulduk.
Zorlu bir yolculuktan sonra Dumlupınar’a vardık. Bu akşam Dumlupınar belediyesinin misafiriyiz. Hiçbir yere uğramadan demir atlarımızı direkt Şehitliğe sürdük.

Dumlupınar Şehitliği

Oldukça fazla ziyaretçi akını olduğunu görmek bizleri çok mutlu etti. Biz de şehitliğin her yerini dolaştık dualarımızı gönderdik. Özellikle Şehit Baba Oğul anıtının hikayesi bizleri çok duygulandırdı. Zaten yolculuğumuz süresince yaşananlar, hikayeler ve anılar duygu seli yaşamamıza neden oluyordu.

Şehit Baba-Oğul Anıtı

Ziyaretimizi tamamladıktan sonra, konaklama yapacağımız yere giderek dinlenmeye çekildik. Çünkü bugün çok önemli bir bölgeden geçtik, yolun uzunluğunun yanında ziyaret edilmesi gereken noktaların çokluğu bizi fazlaca yormuştu..
(Devam edecek)

Bisiklet Etkinliği

Ağaçlı KöyüAslıhanlar ŞehitliğiDemir Atlı SüvarilerDumlupınar ŞehitliğiŞehit Baba OğulŞehit Sancaktar